תהליך המיתוג של פוקס הום
רקע כללי
אנחנו סטודיו גולד נבחרנו להיות משרד המיתוג של הרשת .הנסיון הקודם שלנו בתחום והיכולות להתמודד עם האתגרים הגדולים כבר הוכח בעבר וכך מצאנו את עצמנו מול תוכניות וחלומות שממש מהר צריך להגשים. אבל לפני שנגע במיתוג חשוב להכיר בכמה עובדות.
ברשת פוקס המוכרת בארץ ובעולם התקבלה החלטה להקים רשת חדשה לתחום הבית לצד חנויות האופנה.
הרשת החדשה תהיה עצמאית לחלוטין ותהנה מכל היתרונות של רשת האם"פוקס",מנגנון משומן היטב שתומך בכל הסניפים, מערך יציב וגב חזק של האבא העמיד. הרשת תעוצב בקונספט ייחודי, שטרם נראה כמותו בארץ, המעניק חווית קנייה ייחודית, ידידותית בשטח גדול במיוחד.
תהליך המיתוג
ראשית נבחר השם "פוקס הום", וכמו כל מיתוג טוב בארץ, באנגלית. כבר בבריף הראשוני היה ברור שהלוגו החדש יכיל צורנית את הלוגו של פוקס. אתגר לא קטן לעמוד ליד פוקס הממותג והאיכותי ולהתאים לו בן זוג לחיים, כזה שיזרום ויעניק לו את הכבוד הראוי ובמקביל יהיה בעל זהות משלו ויוביל את תחום אופנת הבית בישראל.
היה ברור שהפאלטה תהיה מורכבת מצבעי אדום ולבן. חיפשנו צבע נוסף שיהיה נטראלי ויעניק משמעות ונוכחות לאדום וגם יתאים לנראות הכוללת של עיצוב פנים החנות. בחרנו באפור.
הגדרת מיצוב: רשת חנויות המציעה מגוון מוצרים רחב בתחומי המטבח, אירוח ושולחן, טקסטיל, אמבטיה ונוי הסיסמה: FOX HOME happy home, המחשבה שמאחורי הסיסמה היא שבית שמח הוא השאיפה של כל בית בישראל.
מטרות הרשת: להעשיר את סגנון החיים של כל מי שאוהב ומחפש חדשנות ויצירתיות לצד איכות ומחירים טובים.
מאפייני הזהות של FOX HOME: אופנתי, קזו'אל, צעיר, חדשני
תהליך המיתוג החל בעיצוב הלוגו ומשם המשכנו הלאה לשפה העיצובית, העבודה המקדימה בשלב התכנון והסקיצות היתה מאוד מפורטת, ניתנו פתרונות בשלב מאוד מוקדם לכל הצרכים של הרשת החל ממדבקת בר-קוד ועד לנראות הכללית של החנות, כרזות אווירה שמוקמו בנישות מוארות, שילוט המבצעים על באנרים מהתקרה ושילט מדף, לבוש העובדים, מארזים מכל הסוגים, תוויות, שקיות נשיאה בגדלים שונים ועוד ועוד . . .
הקו המנחה היה נקיון ופשטות, שימוש נכון ביחסים בין האלמנטים הגרפיים והויזואליים תוך שמירה על שקט ואיפוק המעניקים עוצמה למוצרים ולצבעוניות של הפריטים שעל המדפים.
נלקח בחשבון שהצבעוניות הכללית של החנות נובעת מהקולקציה והפריטים הנמצאים בחנות, השפה הגרפית באה לתמוך ולא לבלוט. ההחלטה הזו חזקה את המוצרים והמראה הכללי של החנות הפך ליוקרתי ונעים שהשתלב עם העקרון שהוגדר על ידי המזמין - קונספט ייחודי, שטרם נראה כמותו בארץ, המעניק חווית קנייה ייחודית.
תהליך אישור הקונספט והשפה הגרפית היה מהיר ודינמי, כאן גם המקום לציין ולשבח את מר הראל ויזל שאישר את הקו העיצובי והלך אתנו עד הסוף ללא שינויים ומעצורים, אדם זורם ודינמי, כספק עבודה היה לי הכבוד והעונג לעבוד איתו כמו גם עם טליה פורת מנכ"לית הרשת ואילת זיו מנהלת המותג. כולם זרמו עם הרעיונות שלנו וזה מורגש בתוצאה הסופית.
happy home, happy client, happy designer.