top of page

תהליך המיתוג של פוקס הום


רקע‭ ‬כללי

אנחנו‭ ‬סטודיו‭ ‬גולד‭ ‬נבחרנו‭ ‬להיות‭ ‬משרד‭ ‬המיתוג‭ ‬של‭ ‬הרשת‭ .‬הנסיון‭ ‬הקודם‭ ‬שלנו‭ ‬בתחום‭ ‬והיכולות‭ ‬להתמודד‭ ‬עם‭ ‬האתגרים‭ ‬הגדולים‭ ‬כבר‭ ‬הוכח‭ ‬בעבר‭ ‬וכך‭ ‬מצאנו‭ ‬את‭ ‬עצמנו‭ ‬מול‭ ‬תוכניות‭ ‬וחלומות‭ ‬שממש‭ ‬מהר‭ ‬צריך‭ ‬להגשים‭.‬ אבל‭ ‬לפני‭ ‬שנגע‭ ‬במיתוג‭ ‬חשוב‭ ‬להכיר‭ ‬בכמה‭ ‬עובדות‭.‬

ברשת‭ ‬פוקס‭ ‬המוכרת‭ ‬בארץ‭ ‬ובעולם‭ ‬התקבלה‭ ‬החלטה‭ ‬להקים‭ ‬רשת‭ ‬חדשה‭ ‬לתחום‭ ‬הבית‭ ‬לצד‭ ‬חנויות‭ ‬האופנה‭.‬

הרשת‭ ‬החדשה‭ ‬תהיה‭ ‬עצמאית‭ ‬לחלוטין‭ ‬ותהנה‭ ‬מכל‭ ‬היתרונות‭ ‬של‭ ‬רשת‭ ‬האם‭"‬פוקס‭",‬מנגנון‭ ‬משומן‭ ‬היטב‭ ‬שתומך‭ ‬בכל‭ ‬הסניפים, מערך‭ ‬יציב‭ ‬וגב‭ ‬חזק‭ ‬של‭ ‬האבא‭ ‬העמיד‭. ‬הרשת‭ ‬תעוצב‭ ‬בקונספט‭ ‬ייחודי‭, ‬שטרם‭ ‬נראה‭ ‬כמותו‭ ‬בארץ‭, ‬המעניק‭ ‬חווית‭ ‬קנייה‭ ‬ייחודית‭, ‬ידידותית‭ ‬בשטח‭ ‬גדול‭ ‬במיוחד‭.‬

תהליך‭ ‬המיתוג

ראשית‭ ‬נבחר‭ ‬השם‭ "‬פוקס‭ ‬הום‭", ‬וכמו‭ ‬כל‭ ‬מיתוג‭ ‬טוב‭ ‬בארץ‭, ‬באנגלית‭. ‬כבר‭ ‬בבריף‭ ‬הראשוני‭ ‬היה‭ ‬ברור‭ ‬שהלוגו‭ ‬החדש‭ ‬יכיל‭ ‬צורנית‭ ‬את‭ ‬הלוגו‭ ‬של‭ ‬פוקס‭. ‬אתגר‭ ‬לא‭ ‬קטן‭ ‬לעמוד‭ ‬ליד‭ ‬פוקס‭ ‬הממותג‭ ‬והאיכותי‭ ‬ולהתאים‭ ‬לו‭ ‬בן‭ ‬זוג‭ ‬לחיים‭, ‬כזה‭ ‬שיזרום‭ ‬ויעניק‭ ‬לו‭ ‬את‭ ‬הכבוד‭ ‬הראוי‭ ‬ובמקביל‭ ‬יהיה‭ ‬בעל‭ ‬זהות‭ ‬משלו‭ ‬ויוביל‭ ‬את‭ ‬תחום‭ ‬אופנת‭ ‬הבית‭ ‬בישראל‭. ‬

היה‭ ‬ברור‭ ‬שהפאלטה‭ ‬תהיה‭ ‬מורכבת‭ ‬מצבעי‭ ‬אדום‭ ‬ולבן‭. ‬חיפשנו‭ ‬צבע‭ ‬נוסף‭ ‬שיהיה‭ ‬נטראלי‭ ‬ויעניק‭ ‬משמעות‭ ‬ונוכחות‭ ‬לאדום‭ ‬וגם‭ ‬יתאים‭ ‬לנראות‭ ‬הכוללת‭ ‬של‭ ‬עיצוב‭ ‬פנים‭ ‬החנות‭. ‬בחרנו‭ ‬באפור‭.‬

הגדרת‭ ‬מיצוב‭:‬‭ ‬רשת‭ ‬חנויות‭ ‬המציעה‭ ‬מגוון‭ ‬מוצרים‭ ‬רחב‭ ‬בתחומי‭ ‬המטבח‭, ‬אירוח‭ ‬ושולחן‭, ‬טקסטיל‭, ‬אמבטיה‭ ‬ונוי הסיסמה‭: ‬FOX HOME happy home‭, ‬המחשבה‭ ‬שמאחורי‭ ‬הסיסמה‭ ‬היא‭ ‬שבית‭ ‬שמח‭ ‬הוא‭ ‬השאיפה‭ ‬של‭ ‬כל‭ ‬בית‭ ‬בישראל‭. ‬

מטרות‭ ‬הרשת‭:‬‭ ‬להעשיר‭ ‬את‭ ‬סגנון‭ ‬החיים‭ ‬של‭ ‬כל‭ ‬מי‭ ‬שאוהב‭ ‬ומחפש‭ ‬חדשנות‭ ‬ויצירתיות‭ ‬לצד‭ ‬איכות‭ ‬ומחירים‭ ‬טובים‭.‬

מאפייני‭ ‬הזהות‭ ‬של‭ ‬FOX HOME‭: ‬אופנתי‭, ‬קזו‭'‬אל‭, ‬צעיר‭, ‬חדשני

תהליך‭ ‬המיתוג‭ ‬החל‭ ‬בעיצוב‭ ‬הלוגו‭ ‬ומשם‭ ‬המשכנו‭ ‬הלאה‭ ‬לשפה‭ ‬העיצובית‭, ‬העבודה‭ ‬המקדימה‭ ‬בשלב‭ ‬התכנון‭ ‬והסקיצות‭ ‬היתה‭ ‬מאוד‭ ‬מפורטת‭, ‬ניתנו‭ ‬פתרונות‭ ‬בשלב‭ ‬מאוד‭ ‬מוקדם‭ ‬לכל‭ ‬הצרכים‭ ‬של‭ ‬הרשת‭ ‬החל‭ ‬ממדבקת‭ ‬בר‭-‬קוד‭ ‬ועד‭ ‬לנראות‭ ‬הכללית‭ ‬של‭ ‬החנות‭, ‬כרזות‭ ‬אווירה‭ ‬שמוקמו‭ ‬בנישות‭ ‬מוארות‭, ‬שילוט‭ ‬המבצעים‭ ‬על‭ ‬באנרים‭ ‬מהתקרה‭ ‬ושילט‭ ‬מדף‭, ‬לבוש‭ ‬העובדים‭, ‬מארזים‭ ‬מכל‭ ‬הסוגים‭, ‬תוויות‭, ‬שקיות‭ ‬נשיאה‭ ‬בגדלים‭ ‬שונים‭ ‬ועוד‭ ‬ועוד‭ . . .‬

הקו‭ ‬המנחה‭ ‬היה‭ ‬נקיון‭ ‬ופשטות‭, ‬שימוש‭ ‬נכון‭ ‬ביחסים‭ ‬בין‭ ‬האלמנטים‭ ‬הגרפיים‭ ‬והויזואליים‭ ‬תוך‭ ‬שמירה‭ ‬על‭ ‬שקט‭ ‬ואיפוק‭ ‬המעניקים‭ ‬עוצמה‭ ‬למוצרים‭ ‬ולצבעוניות‭ ‬של‭ ‬הפריטים‭ ‬שעל‭ ‬המדפים‭.‬

נלקח‭ ‬בחשבון‭ ‬שהצבעוניות‭ ‬הכללית‭ ‬של‭ ‬החנות‭ ‬נובעת‭ ‬מהקולקציה‭ ‬והפריטים‭ ‬הנמצאים‭ ‬בחנות‭, ‬השפה‭ ‬הגרפית‭ ‬באה‭ ‬לתמוך‭ ‬ולא‭ ‬לבלוט‭. ‬ההחלטה‭ ‬הזו‭ ‬חזקה‭ ‬את‭ ‬המוצרים‭ ‬והמראה‭ ‬הכללי‭ ‬של‭ ‬החנות‭ ‬הפך‭ ‬ליוקרתי‭ ‬ונעים‭ ‬שהשתלב‭ ‬עם‭ ‬העקרון‭ ‬שהוגדר‭ ‬על‭ ‬ידי‭ ‬המזמין‭ - ‬קונספט‭ ‬ייחודי‭, ‬שטרם‭ ‬נראה‭ ‬כמותו‭ ‬בארץ‭, ‬המעניק‭ ‬חווית‭ ‬קנייה‭ ‬ייחודית‭.‬

תהליך‭ ‬אישור‭ ‬הקונספט‭ ‬והשפה‭ ‬הגרפית‭ ‬היה‭ ‬מהיר‭ ‬ודינמי‭, ‬כאן‭ ‬גם‭ ‬המקום‭ ‬לציין‭ ‬ולשבח‭ ‬את‭ ‬מר‭ ‬הראל‭ ‬ויזל‭ ‬שאישר‭ ‬את‭ ‬הקו‭ ‬העיצובי‭ ‬והלך‭ ‬אתנו‭ ‬עד‭ ‬הסוף‭ ‬ללא‭ ‬שינויים‭ ‬ומעצורים‭, ‬אדם‭ ‬זורם‭ ‬ודינמי‭, ‬כספק‭ ‬עבודה‭ ‬היה‭ ‬לי‭ ‬הכבוד‭ ‬והעונג‭ ‬לעבוד‭ ‬איתו‭ ‬כמו‭ ‬גם‭ ‬עם‭ ‬טליה‭ ‬פורת‭ ‬מנכ‭"‬לית‭ ‬הרשת‭ ‬ואילת‭ ‬זיו‭ ‬מנהלת‭ ‬המותג‭. ‬כולם‭ ‬זרמו‭ ‬עם‭ ‬הרעיונות‭ ‬שלנו‭ ‬וזה‭ ‬מורגש‭ ‬בתוצאה‭ ‬הסופית‭.‬

happy home, happy client,‭ ‬happy designer.


Stay Up-To-Date with New Posts

Search By Tags

No tags yet.
bottom of page